fbpx
Der findes mange måder at lave styrketræning på. Nogle er gode til én ting, andre er gode til noget andet. Lige i øjeblikket er der rigtig mange, som grundet Corona ikke har adgang til styrkefaciliteter. Derfor starter vi i denne måned ud med basics. Som løber skal vi have stærke baglår og baller, fordi særligt disse muskelgrupper i samspil med bl.a. hoftebøjerne skaber fremdrift. Forsiden af låret skal selvfølgelig også være i god stand, da særligt disse muskler skaber vertikal kraft – altså den kraft, som gør at vi letter fra jorden, hvilket selvsagt er rimelig essentielt som løber Er du i forvejen vant til mere omfattende styrkeprogram, vil jeg anbefale dig at fortsætte med det – måske kan du få lidt idéer her i programmet. Står der eksempelvis (2 x 8) efter øvelsens navn, betyder det, at du skal lave 2 sæt med 8 gentagelser i hvert sæt. Er øvelsen for let, må du meget gerne bruge ekstra vægt, hvis du har noget til rådighed. Programmet Øvelse 1: 1-bens squat (2 x 8-12): Gå ned i en squat med 1 ben af gangen. Er den lidt hård, så find noget du sætter dig ned på. Så kan du altid gradvist vælge noget, som er lavere, og til sidst lave øvelsen uden noget at sætte dig på. Øvelse 2: 1-bens […]
Kurv
  • No products in the cart.