fbpx
Som løber er det vigtigt at træne baglårene. Det er faktisk så vigtigt, at jeg har skrevet en hel artikel om emnet – artiklen hedder “Husk dine baglår!“, og jeg vil anbefale dig at se den igennem, hvis du ikke allerede har. En af de gode øvelser, som træner baglårene, er Nordic Hamstrings. Her i artiklen har du en udførlig guide til, hvordan du udfører øvelsen, og hvilke fordele og ulemper der er, ved at vælge denne øvelse frem for visse andre øvelser. Teknikken: Sådan udføres øvelsen Nordic Hamstrings kræver enten en makker eller en anden løsning, til at holde dine fødder – eksempelvis en ribbe eller andet. Her fra er øvelsen til gengæld super simpel! Du sætter dig på knæ (helst på en god måtte/pude) og makkeren holder dine fødder i gulvet. Du skal sørge for at holde hoften fremme i stedet for at bukke dig forover i overkroppen. Her fra læner du hele kroppen fremover. På et tidspunkt får de fleste problemer med at holde sig selv – her handler det blot om at holde så meget igen, som man kan, og altså falde så langsomt som muligt mod gulvet. De fleste foretrækker at have hænderne oppe, så de kan tage imod, når de lander 🙂 Når du er landet i gulvet, skubber du dig op igen med […]
Kurv
  • No products in the cart.