fbpx
Vil du gerne have stærke lår og faste balder? Eller vil du bare gerne være en hurtigere løber på både flad og bakket terræn? 😀 Uanset, så er lunges en super god øvelse, som rammer hele benmuskulaturen ganske fornuftigt! – Få styr på teknikken her i artiklen. En (relativt) komplet øvelse Nogle benøvelser rammer forside mere end bagside – eksempelvis squat. Andre mere bagside – eksempelvis dødløft. I den traditionelle lunge bruger du nogenlunde forsiden dobbelt så meget som bagsiden (1). Øvelsen er altså ikke en baglårsøvelse, men går du godt ned til gulvet, har du ganske fornuftig aktivitet i bagkæden (balder og baglår). Teknikken: Sådan udføres øvelsen En lunge udføres ved at gå et skridt frem – et længere skridt end normalt, men ikke alt for langt. Herfra sænkes kroppen, til det bageste ben nærmer sig gulvet. Her fra kan du enten træde eksplosivt tilbage til udgangspositionen, eller du kan gå et skridt fremad. Umiddelbart bør tilbageskridt ramme mere forsiden af låret, imens et skridt frem vil aktivere baldemusklerne i højere grad. Øvelsen er for nogle tung nok, men er den for let for dig, kan du med fordel tage noget vægt med. Vægten kan både være i form af håndvægte, kettlebels eller en vægtstang. Du kan også vælge kun at holde vægten i den ene side, hvis du […]
Kurv
  • No products in the cart.