fbpx
Ja – det hedder armstrækkere – ikke armbøjninger 🙂 Udover det er øvelsen super god til træning af triceps og brystmuskulatur. Øvelsen kan varieres på forskellige måder, og kræver ikke som udgangspunkt nogle remedier. Læs styrkeguiden her. Sådan udføres øvelsen De fleste kender til armstrækkere, selvom mange kalder det for armbøjninger. For at ride teknikken op, handler det om, at man placerer hænder og fødder på gulvet, og holder resten af kroppen i en plankelignende position. Hænderne placeres som udgangspunkt omkring skulderbredde. Herfra sænkes overkroppen, så brystkassen kommer ned i nærheden af gulvet, hvorefter der presses op igen. Teknik og variationer Først og fremmest kan du variere belastningen en hel del, ved at ændre på placeringen af dine hænder. Placerer du hænderne tæt ved hinanden, stiller øvelsen større krav til tricepsPlacerer du hænderne bredere, stiller øvelsen større krav til brystmusklerne Vil du gerne have mere belastning på den øvre del af brystmuskulaturen, kan du hæve fødderne; eksempelvis op på en bænk. Er øvelsen for let for dig, kan du enten lægge vægt på ryggen, eller presse så kraftigt, som du kan, og se om du eksempelvis kan trykke dig så langt væk, at du kan nå at klappe en eller flere gange. Teknik Du kan sætte unødigt pres på dine skuldre, hvis dine albuer kommer for højt op – prøv […]
Kurv
  • No products in the cart.