fbpx
Grundlæggende kan man dissekere løbehastighed op i to ting: skridtlængde og skridtfrekvens. Bevares en af faktorerne, mens den anden øges, vil du løbe hurtigere. At blive en bedre løber indebærer selvfølgelig at kunne løbe hurtigere (enten ved tophastighed eller submaksimal hastighed), og derfor skal du gøre noget i din træning, så du kan øge den ene eller den anden faktor. Løber du længere end sprint, vil du være afhængig af, at du har en ordentlig løbeøkonomi - ellers holder du ikke hele vejen til mål. Læs med her, for at finde ud af, hvad du kan gøre, for at optimere skridtlængde og -frekvens med løbeøkonomien in mente.
Vil du gerne læse med? Se mere under "Klog på løb".
Vil du gerne læse med?Få adgang til alle artiklerne nu! - 7 dages GRATIS prøveperiode!

Få motivation til din egen træning og bliv klogere på løb, træning og sundhed.

Gennem artikler, træningsprogrammer, anmeldelser, videoguides og ekspertens egen erfaringer får du indsigt, inspiration og værktøjer til din egen træning.

Som medlem kan også du sende konkrete forespøgsler på emner, som vi vil tage op undervejs.

Du får 7 dages gratis prøveperiode, hvor du kan se, om det er noget for dig!

Ja tak - giv mig adgang nu!
Meld dig til Runivations nyhedsbrev

Modtag 1 gratis artikel om måneden fra Klog på løb samt andre spændende nyheder fra Runivation.

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.