fbpx
Vil du gerne løbe en halvmarathon? Følg eller find inspiration i programmet her i artiklen, som dækker over første måneds træning! “Det med småt” Programmet er lavet med udgangspunkt i polariseret træning, hvilket betyder at ca. 20% af træningen er højintens, og resten er med lav intensitet. Mange undersøgelser viser, at det generelt er den bedste tilgang for udholdenhedsatleter. Flere studier viser hertil, at de 20% er den øvre grænse, og at mange halvmarathon- og marathonløbere faktisk ligger helt nede omkring 10% højintens træning. Derfor vil programmets højintense mængde også ligge i dette spænd. Har du lyst til at læse mere om polariseret træning, kan du læse mere i denne artikel. Husk altid, at programmet ikke er skræddersyet til dig, men er en skabelon. Føler du, at programmet er for hårdt, så sørg for at justere på belastningen! Føler du, at der mangler et program til din løbertype, så send en besked via kontaktformularen eller til kontakt@runivation.dk – så ser vi nærmere på det 🙂 Hvor roligt er “roligt løb”? Roligt løb lyder som en bred beskrivelse, og det er det også! Der er én grundregel – nemlig at det er under det, man kalder for den første ventilatoriske tærskel (VT1). Har du ikke hørt om begrebet før, har jeg beskrevet det hele i denne teoritime-artikel. Skåret ud i pap, […]
Kurv
  • No products in the cart.