fbpx
Vil du gerne løbe en 5 km? Følg eller find inspiration i programmet her i artiklen, som dækker de sidste 4 uger – nemlig uge 13-16! “Det med småt” Programmet er lavet med udgangspunkt i polariseret træning, hvilket betyder at ca. 20% af træningen er højintens, og resten er med lav intensitet. Det giver rigtig god mening for en 5km-løber at træne således, at 5km-tempoet også ligger i den højintense zone. For en halvmarathon- eller marathonløber er billedet mere nuanceret, men det gemmer vi til en anden artikel. Husk altid, at programmet ikke er skræddersyet til dig, men er en skabelon. Føler du, at programmet er for hårdt, så sørg for at justere på belastningen! Føler du, at der mangler et program til din løbertype, så send en besked via kontaktformularen eller til kontakt@runivation.dk – så ser vi nærmere på det 🙂 Hvor roligt er “roligt løb”? Roligt løb lyder som en bred beskrivelse, og det er det også! Der er én grundregel – nemlig at det er under det, man kalder for den første ventilatoriske tærskel (VT1). Har du ikke hørt om begrebet før, har jeg beskrevet det hele i denne teoritimeartikel. Skåret ud i pap, så er en rolig tur en løbetur i et tempo, hvor du ikke gradvist bliver mere forpustet undervejs. Du må gerne have en […]
Kurv
  • No products in the cart.