fbpx
Handler det bare om at løbe så mange km om ugen, som muligt, hvis du gerne vil være en bedre løber? Ugentlig løbemængde er med rette et meget populært emne blandt løbere, men handler det bare om at løbe så meget som muligt, eller kan du med fordel lægge anden form for træning ind, for at blive bedre? Er det bedre at se på det samlede tidsforbrug? Læs med her i artiklen! Løb eller crosstrainer Et alternativ til løb er crosstraineren. Har du ikke set artiklen, har Max tidligere lavet en sammenligningstest, hvor der blev set nærmere på forskellen i muskelaktivering på crosstraineren i forhold til løb. Du kan finde artiklen her: “Crosstrainer eller løb – hvad er forskellen?”. Crosstrainer i stedet for løb; for og imod Der er faktisk efterhånden en del undersøgelser, der har dykket ned i, om crosstraineren kan bruges som alternativ til løbetræningen. Nogle studier tester komplet udskiftning, hvor al træningen altså laves på crosstraineren, imens andre bl.a. har undersøgt muskel- og kredsløbsmæssig forskel imellem crosstrainer og løb. Et interessant studie var eksempelvis et studie af Klein m.fl. fra 2016, hvor de lagde en 4 ugers crosstrainer-periode ind for en mindre gruppe erfarne løbere (12 løbere i alt med gennemsnitligt ca. 9 års løbeerfaring). Her så man en signifikant forbedring på deres form efter de 4 […]
Kurv
  • No products in the cart.