fbpx

Velkommen til Klog på løb!

Herunder finder du artiklerne, arrangeret efter publiceringsdato. Du kan også bruge menuen ovenfor, for at finde artikler om bestemte emner.

Leder du efter noget helt bestemt, kan du bruge søgefunktionen her!

Uge 48: HIIT-uge!

Så blev det endelig tid til en HIIT-uge. Selvom jeg får ondt af mig selv op til flere gange i løbet af ugen, så kan jeg faktisk rigtig godt lide at løbe så meget kvalitet.
Læs med, hvis du gerne vil høre mere om, hvordan jeg satte ugen sammen 🙂

Vil du gerne læse med? Se mere under “Klog på løb“.
læs mere

Inspirationsindlæg: Arthur Lydiards principper (fase 3)

3. fase af i Lydiardsprogrammer er konkurrenceforberedelsesfasen. Det første, der understreges, er vigtigheden af hele forberedelsesperioden (fase 1 og fase 2). Har du ikke “lavet dit hjemmearbejde” godt nok, bliver 3. fase ifølge Lydiard uden værdi. Når det er sagt, så er planen med 3. fase at nå det højst mulige præstationsniveau på det rigtige […]

Vil du gerne læse med? Se mere under “Klog på løb“.
læs mere

Uge 47: Ny test

Det er måske ikke helt ofte nok, at jeg får testet mig selv, men ikke desto mindre fik jeg taget mig sammen i denne uge, og fik opdateret zonerne.

Der er sket lidt i begge retninger, og det giver heldigvis alt sammen rigtig god mening i forhold til den træning, jeg har lavet – mere om det her i indlægget!

Vil du gerne læse med? Se mere under “Klog på løb“.
læs mere

Inspirationsindlæg: Arthur Lydiards principper (fase 2)

I denne fase er der fuld tryk på musklerne, og derfor understreges også vigtigheden af at have lagt bakkeløb og bakkesprinter ind i grundtræningen i en sådan grad, at man føler sig klar til at gå videre til fase 2. Idéen med denne fase er, at give løberen mere fart i benene og forbedre kroppens evne til at arbejde med ikke kun de aerobe systemer, som i fase 1, men også de anaerobe systemer […]

Vil du gerne læse med? Se mere under “Klog på løb“.
læs mere

Uge 43: Op på hesten igen!

Først restitution efter HCA Marathon. Så fik jeg lige en uge med tæt-på-normal træningsmængde, hvorefter vi tog en hel uge med sygdom i huset.

Uge 43 kom jeg nogenlunde igang igen, og fik da også banket lidt rust af med en 5’er til “Vejle Ådal Halvmarathon”.

Læs med, hvis du vil høre mere om ugen, og hvordan jeg tænker at planlægge træningen det næste stykke tid.

Vil du gerne læse med? Se mere under “Klog på løb“.
læs mere
Kurv Item Removed. Undo
  • No products in the cart.
Vil du gerne læse med?Få adgang til alle artiklerne nu! - 7 dages GRATIS prøveperiode!

Få motivation til din egen træning og bliv klogere på løb, træning og sundhed.

Gennem artikler, træningsprogrammer, anmeldelser, videoguides og ekspertens egen erfaringer får du indsigt, inspiration og værktøjer til din egen træning.

Som medlem kan også du sende konkrete forespøgsler på emner, som vi vil tage op undervejs.

Du får 7 dages gratis prøveperiode, hvor du kan se, om det er noget for dig!

Ja tak - giv mig adgang nu!