fbpx

Velkommen til Klog på løb!

Herunder finder du artiklerne, arrangeret efter publiceringsdato. Du kan også bruge menuen ovenfor, for at finde artikler om bestemte emner.

Leder du efter noget helt bestemt, kan du bruge søgefunktionen her!

3 gode bogforslag

Her i Corona-karantænen har du måske lidt ekstra tid til fordybelse.
I denne artikel får du 3 forslag fra Max til, hvilke bøger du kan dykke ned i, hvis du gerne vil lære mere om løb.

læs mere

Styrkeguide: Hamstring curls

Dine baglår er vigtige – super vigtige! Stærke baglår gør dig til en hurtigere løber, men mindsker også skadesrisici.

Her i artiklen har du en guide til, hvordan du udfører øvelsen “Hamstring curls”.

Vil du gerne læse med? Få adgang med det samme her: “Klog på løb“.
læs mere

Styrkeguide: Stepups

Stepups er en super god benøvelse, som kan bruges som variation til squat. Ud over at træne evnen til at generere kraft i vertikal retning er øvelsen også “unilateral”, hvilket kan have klare fordele.
Læs med her i artiklen, hvis du vil vide mere om øvelsen.

Vil du gerne læse med? Få adgang med det samme her: “Klog på løb“.
læs mere

Surdej

Surdejsbrød er noget helt særligt – både brødets skorpe og smagen er ekstra smagfuld, og det er faktisk ret let at lave – har du lyst til at prøve kræfter med det, så læs med her i artiklen!

Vil du gerne læse med? Få adgang med det samme her: “Klog på løb“.
læs mere

Uge 5-7: Mængdeblok

Så blev det tid til en mængdeblok igen – måske den sidste i denne omgang. Som I alle de andre uger, fik denne blok lidt ekstra på, i forhold til den tidligere.
Jeg nåede i denne runde helt klart min øvre grænse for, hvor meget jeg er interesseret i at løbe i øjeblikket – særligt i regn og blæst 🙂

Vil du gerne læse med? Få adgang med det samme her: “Klog på løb“.
læs mere

Kost og vægttab

Mange løbere har fokus på deres vægt – nogle bruger løb til at tabe sig, mens andre prøver at tabe sig for at blive hurtigere. Og da løb er en vægtbærende idræt, er det også af relativt høj betydning, at du ikke skal bære rundt på for meget “passivt væv” – altså fedt 😉
Her i artiklen får du nogle simple og realisérbare tips, som kan hjælpe dig, som gerne vil sænke din fedtprocent.

Vil du gerne læse med? Få adgang med det samme her: “Klog på løb“.
læs mere

Skotests – kan sko give dig en hurtigere tid?

Nikes Vaporfly-sko er blevet omtalt noget mere end den gængse løbesko. – Og det er der selvfølgelig en grund til.
Her i artiklen får du et overblik over, hvilke undersøgelser, der har undersøgt Nikes sko, og derudover har jeg selv prøvet skoene af og målt energiforbruget i Nikes Vaporfly 4%, Vaporfly Next% samt andre sko fra andre producenter.

læs mere
Vil du gerne læse med?Få adgang til alle artiklerne nu! - 7 dages GRATIS prøveperiode!

Få motivation til din egen træning og bliv klogere på løb, træning og sundhed.

Gennem artikler, træningsprogrammer, anmeldelser, videoguides og ekspertens egen erfaringer får du indsigt, inspiration og værktøjer til din egen træning.

Som medlem kan også du sende konkrete forespøgsler på emner, som vi vil tage op undervejs.

Du får 7 dages gratis prøveperiode, hvor du kan se, om det er noget for dig!

Ja tak - giv mig adgang nu!
Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.